Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Keuzelijst meerdere keuzes als criterium voor query...

  • Jan Stegeman

    Hallo,

    Ik heb een formulier gemaakt dat ik (deels) gebruik om criteria (bv. Ruimtenummers of data) aan een query mee te kunnen geven. Dat werkt mooi….

    Nu wil ik een keuzelijst gebruiken waarbij het mogelijk is om meerdere keuzes te maken. Ik krijg dat vooralsnog niet voor elkaar. In de keuzelijst die ik nu heb gemaakt zijn meerdere keuzes mogelijk, terwijl ik de “Meervoudige selectie” op “enkelvoudig” heb staan. (aanvankelijk op “uitgebreid” maar dan kan ik maar één keuze maken)

    Nu wil ik de keuze(s) uit mijn keuzelijst laten gelden in een query waarin ik als criterium opgeef :

    !!

    Dit werkt niet….de query geeft geen resultaten.

    Doe ik iets fout (da's wel zeker), zie ik iets over het hoofd, of vergeet ik domweg iets?

    Voorbaat dank voor uw antwoord….

    Groet,

    Jan.

  • JaapTon

    Jan,

    Dat gaat niet werken helaas, je moet de keuzelijst-eigenschap Meervoudige selectie op Geen laten staan.

    Succes.

  • wimmie

    Wat laat maar hierbij alsnog een reactie;

    Als je meerdere keuzes wil maken in een keuzelijst dan moet deze zeker op meervoudige selectie staan. Hierdoor heeft de referentie naar de keuzelijst echter geen eenduidige waarde meer omdat er meerdere waardes mogelijk zijn. Om deze toch te kunnen selecteren en door te geven aan bv. een query zul je de criteria zelf moeten samenstellen.

    Als volgt :

    Criteria=””

    For i=0 to keuzelijst.listcount-1 ‘Doorlopen van de lijst

    If keuzelijst.selected(i) then ‘De regel is geselecteerd

    If criteria=”” then

    Criteria=keuzelijst.itemdata(i)

    Else

    Criteria=criteria & “ or “ & keuzelijst.itemdata(i) ‘x-e keus toevoegen

    End if

    Next i

    Daarna een query of recordset openen. Bv.

    Set rs=currentdb,openrecordset(“Select * ftom MyTable Where MyField=” & criteria)

    Ps. Snel getypt, niet uitgeprobeerd

    Succes

    Wim